افشاگری زکزاکی علیه نمایش بوهاری

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در تماسی تلفنی از داخل زندان اعلام کرد آنچه رژیم ابوجاه به عنوان مصاحبه مطبوعاتی او در روز شنبه منتشر کرد در حقیقت چیزی بیش از یک نمایش ساختگی نبوده که در آن اظهارات او به صورت گزینشی و با تحریف به اطلاع عموم مردم رسیده است. به گزارش مهر به نقل از پسر شیخ ابراهیم زکزاکی، او دیروز در تماسی از داخل زندان از حربه رژیم نیجریه برای پنهان کردن وضعیت سلامتی وخیم خود پرده برداشت. در این مصاحبه مطبوعاتی ساختگی شیخ زکزاکی با گردن آتل‌بندی شده در بیمارستانی در ابوجا، پایتخت این کشور به تصویر درآمد. در فیلم منتشر شده شیخ می‌گوید: «پیش از این فقط پزشکان امنیتی مرا معاینه می‌کردند اما اکنون اجازه یافتم توسط پزشک خودم که قبلا هم مرا معاینه می‌کرد، معاینه شوم». او در پایان فیلم نیز افزود: «به لطف دعاهای مردم، حالم رو به بهبود است».
اما به گفته پسر شیخ- که یکی از تنها 3 فرزند در قید حیات شیخ زکزاکی پس از شهادت 6 پسر ایشان به دست نظامیان نیجریه است- بخش‌‌‌هایی از سخنان او سانسور شده است. جمعه گذشته حامیان جنبش اسلامی نیجریه در سراسر این کشور و همچنین برخی کشورهای اسلامی از جمله ایران، کارزار دعا برای سلامتی شیخ زکزاکی در مراسم نماز جمعه برپا کردند که گستردگی این کارزار قطعا باعث واکنش رژیم نیجریه و نمایش دادن او در مقابل رسانه‌ها شده است. همچنین رژیم محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور نظامی نیجریه در شرایطی مجبور به ترتیب دادن حضور رسانه‌ای نمایشی رهبر حزب جنبش اسلامی شده است که در روزهای گذشته با بالا گرفتن نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامت او، راهپیمایی‌هایی در شهرهای مختلف کشور در حمایت از شیخ برپا شده است که با سرکوب‌‌های دولتی چندین کشته و زخمی بر جا گذاشت.
خمینی آفریقا محبوس سکوت دستگاه دیپلماسی
شیخ و همسرش از سال 2015 و متعاقب حمله وحشیانه ارتش نیجریه با همدستی مالی و اطلاعاتی رژیم‌‌های سعودی و اسرائیل به جشن مسلمانان در شهر «زاریا» که نزدیک به هزار تن از شیعیان و علاقه‌مندان ایشان به شهادت رسیدند در حبس به سر می‌برند و حتی با وجود وخامت حال او، حکم دادگاه برای آزادی‌‌‌‌اش نادیده انگاشته شده است. نزدیکان شیخ گفته‌‌اند در جریان خشونت‌های نظامیان نیجریه هنگام بازداشت ایشان و عدم مراقبت‌‌های پزشکی، یک چشم او کاملا نابینا شده و بینایی چشم دیگرش هم ناچیز و تنها به کمک لنزهای قوی ممکن است. همچنین پس از سکته اخیر در زندان، ایشان حتی قادر به راه رفتن نیست چنان‌که دوربین‌‌های فرمایشی نیجریه تصویری از راه رفتن او به کمک یک همراه را نشان نمی‌دهند و تنها چند عکس از این صحنه در ملاقات رسانه‌ای 2 روز پیش موجود است. همچنین به رغم سکته، ماموران رژیم بوهاری هفته گذشته به محل حبس زکزاکی هجوم برده و تلاش کرده‌‌اند وسایل شخصی او را بازرسی کنند که با ایستادگی این مرد آزاده مواجه شده‌اند. به‌گفته دکتر مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق‌بشر اسلامی در لندن، با وجود خشونت‌ها و جنایت‌‌های متعدد رژیم نیجریه علیه شیعیان و 15 میلیون مسلمان حامی جنبش اسلامی در این کشور، شیخ زکزاکی همچنان به دنبال فعالیت مدنی و مخالف جنگ با دولت مرکزی و حتی خشونت متقابل است و حتی منازل مسیحیان منطقه زاریا به سفارش ایشان از گزند عوامل نفوذی محافظت می‌شوند. یک مقام ارشد سازمان اطلاعاتی نیجریه (DDS)  اخیرا به رسانه‌ها، انگیزه اصلی پشت سر توطئه بازداشت ابراهیم زکزاکی و سرکوب پیروان او را فاش کرده و گفته است اگر رژیم نیجریه این انقلابی محبوب را آزاد کند تبدیل به خمینی آفریقا می‌شود.


با تلاش‌‌های کمیسیون حقوق‌بشر اسلامی، اخیرا دادگاه بین‌المللی لاهه تیم‌‌‌هایی برای بازرسی در این‌باره به نیجریه اعزام کرده است اما در کمال شرمساری برای دولت‌های اسلامی، پس از 2 سال هیچ تفاوتی در وضعیت بغرنج شیخ زکزاکی به وجود نیامده است. الازهر خواهان عذرخواهی ترامپ نژادپرست
پس از اتحادیه آفریقا به عنوان نماینده 54 کشور این قاره، نهادی مدنی آفریقایی نیز یکی پس از دیگری به محکومیت حرف‌های نژادپرستانه ترامپ پرداخته‌اند. دانشگاه الازهر قاهره نیز  اظهارات رئیس‌جمهور ایالات متحده درباره مهاجران کشورهای آفریقایی و هائیتی را نژادپرستانه و کینه‌توزانه خواند و خواهان عذرخواهی ترامپ شد. به گزارش الیوم‌السابع، مهم‌ترین موسسه علمی و دینی مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «چنین اظهارات نژادپرستانه و کینه‌توزانه‌ای کاملا با ارزش‌های هم‌زیستی، تسامح و پذیرش دیگری مغایرت دارد، مساله‌ای که دنیای امروز بویژه در سایه تشدید گفتمان نژادپرستانه، اسلام‌هراسی و تروریسم به آن نیاز دارد. اظهارات ترامپ در چارچوب سیاست متعصبانه، هدر دادن حقوق ملت‌ها است که دولت جدید آمریکا آن را در پیش گرفته است». الازهر با تاکید بر اینکه اظهارات ناپسند ترامپ با ادعاهای تمدنی تکثرگرایی و تنوع قومی آمریکایی‌ها منافات دارد، از کاخ سفید خواست به‌خاطر این خطای فاحش عذرخواهی کند و همچنین از تصمیمات ظالمانه خود در حق قدس و ملت فلسطین دست بردارد.